11 maja 2013

JĘZYKI: PIĄTKI Z ANGIELSKIM [11]

Leci ten czas niesamowicie szybko. Wiem, że część z Was bardzo lubi tę serię postów, ale muszę przyznać, że jest bardzo pracochłonna i nie zawsze jestem wstanie się wyrobić. Nawet te dwa tygodnie przerwy to czasami za mało, szczególnie że mam całą masę projektów i zaliczeń na studiach, które są najważniejsze dla mnie. Mam nadzieję, że mi wybaczycie, jeżeli posty nie będą pojawiać się regularnie? :) No i dzisiaj będą zwroty bez udźwiękowienia, bo po prostu nie miałam kiedy ich dodać - tak samo jak post pojawia się w sobotę :P


Kolokacje związane z ludźmi:

breadwinner - żywiciel rodziny
better half - lepsza połola (żona lub mąż)
significant other - druga połowa (mąż, żona, partner, partnerka)
gate-crasher - nieproszony gość
hitch-hiker - autostopowicz
eager beaver - pracuś
Sunday driver - niedzielny kierowca
diehard fan - oddany fan
early riser - ranny ptaszek
go-getter - osoba przebojowa
heavy smoker - nałogowy palacz

to make friends - zaprzyjaźniać się
to have the makings of - mieć zadatki na
to be the spitting image of somebody - być łudząco podobnym do kogoś
to make a good match - stanowić dobraną parę
to be man enought to do something - mieć dość odwagi, by coś zrobić
to make a fool of somebody/oneself - ośmieszać kogoś/ się
to set a good example - dawać dobry przykład 



I was eager to get there, but I got stuck behind one Sunday driver after another on that trip.
Women must go to work to survive without a male breadwinner or to help him make both ends meet.
His bad attitude causes him to do poorly in school, as well as making it harder for him to make friends.
It is up to parents to set a good example for their children.
He is the spitting image of his father
They made a fool of me by pretending I had won.
She has the makings of a good doctor.


Bardzo spodobały mi się te wszystkie kolokacje, dlatego postanowiłam się nimi podzielić. Wydaje mi się, że są to dość użyteczne zwroty, które warto znać. Jak myślicie?

2 komentarze:

  1. Czasem tak bywa, że człowiek chce, ale nie ma czasu czegoś zrobić ;)
    Pozdrawiam Paweł
    http://twojwybortwojaprzyszlosc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Im więcej zna się słów, tym łatwiej się później komunikować, także dziękuję za post ;)

    OdpowiedzUsuń