20 maja 2015

Przegląd literatury #2


1) Zabijemy albo pokochamy. Opowieści z Rosji - Anna Wojtacha

Nie wiem jak sklasyfikować ten tytuł, bo to nie jest kolejna książka podróżnicza. To raczej zbiór spostrzeżeń i historii: ludzi, o ludziach, ale też dla ludzi. Zabijemy albo pokochamy to jedno z największych zaskoczeń roku, bo nie spodziewałam się niczego rewelacyjnego, nie spodziewałam się czegoś, co pochłonie mnie tak bardzo, czegoś, co przeczytam praktycznie na jednym wdechu. No dobra, może były ze trzy wdechy, ale to przez mój permanentny brak czasu. Gdybym mogła, łyknęłabym książkę na raz. Czyta się ją rewelacyjnie. Czasami jest wulgarna, czasami przepełniona seksem, ale dzięki temu wszystkiemu jest bardzo prawdziwa. Rosja nigdy mnie nie fascynowała: ani jako kraj, ani ludzie, którzy tam mieszkają. Anna Wojtacha jednak potrafiła tak przekazać to, co przeżyła, tak pokazać ludzi, których spotkała, że książkę czytałam z ogromną przyjemnością, licząc że pojawią się jeszcze inne, podobne do tej książki tytuły spod pióra Pani Ani. Sięgnęłabym po nie bez wahania! Serdecznie polecam, bo uważam, że warto!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz