29 marca 2013

JĘZYKI: PIĄTKI Z ANGIELSKIM [9]

Nareszcie się troszkę u mnie uspokoiło, więc mogę z czystym sumieniem przygotować kolejny post z tej serii! Mam nadzieję, że poprzednie zwroty macie już wyuczone do perfekcji i jesteście gotowi na ich nową dawkę ;) Ja jak najbardziej, szczególnie że na nowo odkryłam angielskim (jeszcze o tym napiszę osoby post!) i zyskałam nową motywację do nauki! Aż cała chodzę z tej radości i ekscytuję się tym, że jeszcze tylu rzeczy mogę się nauczyć ;) Nie wiem co we mnie wstąpiło! :P Nie przeciągając... dzisiaj będzie troszkę kultury, sztuki i świętowania ;) I co najważniejsze: wiem, że nie każdy dobrze zna angielski i możecie mieć problem z wymową podawanych zwrotów, więc będę linkować zwroty do wymowy w słowniku diki, o ile dana fraza będzie tam występować ;) Mam nadzieję, że ułatwi Wam to naukę!


brand-new story - zupełnie nowa historia
complex - złożony
exhibition - wystawa
feature film - film długometrażowy
influential - wpływowy
masterpiece - arcydzieło
portray - portretować
prequel - następna część filmu z akcją chronologicznie wcześniejszą
prompter - sufler
props - rekwizyty
rehearsal - próba
richness - bogactwo
sequel - kontynuacja
twist - zwrot akcji
Adjectives:

controversial - kontrowersyjny
disappointing - rozczarowujący
dull - nudny
enjoyable - przyjemny
funny - zabawny
highly praised - wysoko oceniony
involving - wciągający
moving - wzruszający
spectacular - spektakularny
thought-provoking - dający do myślenia
unputdownable (book) - wciągająca (książka)

Collocations:


action-packed movie - film o wartkiej akcji
contemporary art - sztuka współczesna
fancy-dress party - bal kostiumowy
fine arts - sztuki piękne
housewarming party - parapetówka
live performance - występ na żywo
tear-jerker/tearjerker - wyciskacz łez
to be out of print - mieć wyczerpany nakład
to be well-worth seeing - być wartym obejrzenia
to have fun - dobrze się bawić
to lip-sync - śpiewać z playbacku
to make one'sdebut - zadebiutować
to throw a party - wydawać przyjęcie
to unwrap a present - rozpakować prezent
work of art - dzieło sztuki


Część zwrotów będzie Wam zapewne dobrze znanych, ale warto je powtórzyć. W końcu wielu z nas ogląda chociażby filmy i dobrze móc być wstanie powiedzieć co się o nich myśli ;)

10 komentarzy:

  1. Akurat ostatnio przerabiałam ten temat, ale znalazłam tu parę nowych słówek, które na pewno się przydadzą, żeby uzupełnić moje słownictwo z tej dziedziny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I kolejna porcja słówek :-)
    Super.

    OdpowiedzUsuń
  3. Fajna inicjatywa :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo fajna seria, muszę przyznać, że bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła :)
    http://pretty-perfection.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo! Mam nadzieję, że będziesz tutaj wpadać częściej i uczyć się razem z nami :D

      Usuń
  5. Niektórych nie znałam i powiem ci,że akurat mi się przydadzą, ponieważ sporo czasu spędzam na deviantart.com, więc słownictwo związane ze sztuką jest w sam raz!:D

    Pozdrawiam!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę a sama deviantart uwielbiam ;)

      Usuń
  6. Panda wyjęła mi te słowa z ust (lub raczej spod palców... ;D)

    p.s.
    zostałaś nominowana do LBA :)
    http://call-me-hattu.blogspot.com/2013/03/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  7. O, fajne - an unputdownable book - takie lubię :)

    OdpowiedzUsuń