27 lutego 2012

Brakuje Ci motywacji? Stwórz ją sobie! cz.1

Zdecydowałam się napisać trochę o motywacji. Często nam jej brakuje, nie wiemy jak ją znaleźć. Co więc zrobić, żeby odwrócić wzrok od ekranu komputera i zająć się tym czym powinniśmy: powtórzyć słówka z angielskiego, zrobić zadania gramatyczne z francuskiego, poćwiczyć żeby zrzucić zbędne kilogramy, czy zwyczajnie poczytać książkę, gdyż dawno tego nie robiliśmy? Ciężko na to pytanie odpowiedzieć i droga do  osiągnięcia tego u każdego jest inna.
Postaram się jednak podrzucić Wam kilka pomysłów zmotywowania samych siebie. Jedne będą pewnie mniej skuteczne inne bardziej, ale może komuś pomogą. Nie wiem jeszcze ile tych postów będzie i jak długa będzie ta seria, ale kilka postów na pewno się będzie pojawiać co jakiś czas - pewnie w zależności od znalezionych ode mnie źródeł motywacji! :)


Dzisiaj chciałabym wspomnieć o tapetach na pulpit. Taka prosta rzecz a jak może pomóc. Zawsze na tapecie miałam jakiś obrazek albo zwyczajnie czarny kolor. Od jakiegoś czasu mam po prostu motywujący napis. Jak to działa?
Tapeta, tapetą, używam przeglądarki to jej nie widzę, ale kiedy minimalizuję, specjalnie bądź przez przypadek okna, widzę napis, który mówi mi, że mam ruszyć tyłek i coś ze sobą zrobić. To naprawdę niewielka rzecz, a często potrafi uświadomić nam, że siedzimy przy komputerze zbyt długo i czas się wziąć za robotę. Tapet tego typu w internecie jest cała masa. Łatwiej co prawda znaleźć je w języku angielskim, ale myślę dla większości to pewnie nie będzie problemem.
Co wybrać? To już zależy od Was, poszperajcie w google i może traficie na ten jeden jedyny obrazek, który sprawi, że ruszycie tyłek i coś ze sobą zrobicie - ja dla ułatwienia daję Wam od razu link prowadzący to kilku talki obrazków/tapet.

Co myślicie o takiej serii postów tutaj? Interesuje w ogóle Was taki temat, czy raczej nie i nie macie zamiaru czytać? A może motywujecie już siebie w taki sposób? Jaka jest Wasza opinia na ten temat? 

22 komentarze:

  1. Ostatnio jestem fanem czegokolwiek, co da sie przyczepic do tablicy korkowej, ktora jest dokladnie za biurkiem ;)

    Pare lat temu wydrukowalem sobie ten cytat Che: "Młodzieży... i ja widzę się jako młodego... musimy się uczyć i uczyć się dużo. Nie jesteśmy tu żeby mówić, że bolą mnie oczy, że nie lubię czytać, że czuję się zmęczony, że nie mam okularów, że mam za dużo strażników, że dzieci nie pozwalają mi spać... wszystkie te rzeczy, które mówią ludzie. Musimy się uczyć ze wszystkich sił."

    Tapeta teraz sie u mnie nie sprawdza, bo mam za duzo okienek otwartych, mimo to, co jakis czas ja zmieniam. A moim zdaniem najlepsze tapety sa tu: http://wallbase.cc/home

    Muzyka tez moze miec pozytywny wplyw na nas, czy to taka dajaca 'kopa' do dzialania, czy - na krotka mete - relaksacyjna; ew. cos jako tlo do nauki ;) Jednak, te dwa ostatnie typy chyba nie maja w blogosferze zbyt duzej ilosci fanow :P
    A jesli chodzi o typ pierwszy, ostatnio zasluchuje sie w tym:
    http://rawpleasures.tumblr.com/post/18196430937/poor-mouth

    BTW. Widze, ze uzywasz Opery - to sie chwali ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ja tablicę korkową mam nad łóżkiem ;)
      Cytat rzeczywiście świetny ;) Co do strony to przeglądając ją na szybko znalazłam parę fajnych rzeczy, więc będę musiała bliżej się przyjrzeć ;)

      O muzyce też pomyślałam, ale to będzie tematem następnych notek ;) Nie mogę od razu wszystkiego w jednej dać, a nawet gdyby to ludziom nie chce się czytać jak jest długo :P

      A skąd wiesz, że opery? :P

      Usuń
    2. Strona jest na tyle dobra, ze mam z niej juz ~2350 tapet :P

      Moze wpis pt. motywujace do dzialania piosenki bedzie sie cieszyl wiekszym zainteresowaniem niz muzyka do nauki (albo po prostu moj blog zaczyna ludzi nudzic) :D

      Z linku podanego przez Ciebie mozna odczytac: client=opera :P

      Usuń
    3. Aż tyle?? o.O To musi być baaardzo dobra :P

      No nie wiem, zobaczmy kiedy się post pojawi i wtedy będzie wiadomo, czy ludzi to interesuje czy nie ;) Może nieodpowiedni ludzie trafili do Ciebie ;)

      Oooo to nawet nie wiedziałam, że to tam zakodowane jest :P

      Usuń
    4. Nie mniej, spora czesc tapet tam ma kategorie NSFW :P

      Ja juz post o muzyce przy uczeniu sie zamiescilem u siebie - zapraszam do czytania :P

      Ano jest. Ale sporo ludzi nie zwraca na to uwagi :P

      Usuń
  2. Ja jestem za takimi postami! Tapete już sciagnełam i jest na pulpicie! :D
    Osiagniemy nasze cele! :D

    Pozdrawiam Ada :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ooo Ada kochanie :* Cieszę się, że mnie nadal czytasz :*
      Oczywiście, że osiągniemy :)

      Usuń
    2. No jakże mogłabym Cię nie czytać! Wiesz co Paula! :D
      P.S Zakupiłam sobie "Wielką gramatykę..." :D
      Buziaki! ;*

      Usuń
    3. Oooo super! I jak wrażenia?
      Postaram się niedługo wpaść na gg, żebyśmy trochę pogadały, ale do końca tygodnia już chyba nie będę miała czasu :/

      Usuń
    4. Bardzo fajna książka! Wszystko fajnie wytłumaczone! :D Podoba mi się ! Jednak nie mam czasu teraz zacząć jej 'studiować' bo jestem zajęta praktykami! :D Także, na gg też jestem teraz rzadko!
      Ale na pewno kiedyś pogadamy! :)

      Pozdrawiam i buziaki! :*

      Usuń
  3. Również popieram taki cykl. Motywacja to szalenie ważna sprawa!

    Ja zauważyłam, że dodaję sobie siły i motywacji... dotykając tatuażu. 'Take these broken wings and learn to fly' - to daje mi siłę i wolę walki. Ale nad taką tapetą właśnie się przez Ciebie zastanawiam, wyglądają one ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja też mam podobną tapetę:)

      Usuń
    2. Futbolowa - masz tatuaż? Super! A z tapetą można spróbować ;) Jak zadziała to super, jak nie to trudno ;)

      Aguss - no to fajnie ;)

      Usuń
    3. Ano mam, nawet dwa. I w planach kolejne :)

      Usuń
    4. Super! Mi się strasznie podobają tatuaże, ale chyba nigdy nie zrobię sobie żadnego ;)

      Usuń
  4. Lubię to :]
    Właśnie szukałam stronek z takimi tapetami, ale nie wpadłam na to, żeby wpisać takie zapytanie w Google. Dzięki.

    Pozdrawiam ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam również tę stronę podaną przez Adama w pierwszym komentarzu: http://wallbase.cc/home i dziękuję za tak miły komentarz ;)

      Usuń
  5. ja na tapecie mam prosty napis - Never give up! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pozwole sobie dodac to, do listy motywujacych rzeczy:

    'in the morning you are fresh, and your mental desktop is completely free. It’s like a freshly rebooted Windows computer ;-)
    And remember – it works the other way around too! If you begin your day by goofing around and surfing the web, chances are, you won’t accomplish much that day.'
    --http://www.dextronet.com/blog/2012/03/be-successful-first-thing-in-the-morning/


    http://graygenesis.com/journal/your-ideas-are-shit-make-them-anyway/

    OdpowiedzUsuń
  7. Super post! zaraz poszukam tapety dla siebie! Ja osobiście uwielbiam wszystkie obrazki, które odzwierciedlają moje marzenia:) mam taki pokaz slajdów i każdego dnia przed pójściem spać sobie go oglądam:)

    OdpowiedzUsuń