7 lutego 2012

Busuu


busuu.com to nowatorski internetowy serwis społecznościowy dla uczących się języków. Na własnej skórze doświadczyliśmy tradycyjnego sposobu nauki języka, który zawsze był drogi, trudny oraz nudny.

Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć nową koncepcję nauki języka, oferując następujące funkcje:

Ucz się od rodzimych użytkowników języka: Ucz się bezpośrednio od rodzimych użytkowników języka, należących do społeczności busuu.com poprzez zintegrowaną aplikację wideo-czat! W ten sposób możesz ćwiczyć swoje umiejętności językowe w rozmowach na żywo.
Ucz się, korzystając z naszego materiału: Przygotowaliśmy ponad 150 rozdziałów do nauki, dotyczących różnorodnych tematów oraz rozdziały gramatyczne, dotyczące najważniejszych problemów gramatycznych! Materiał jest oparty na obrazach i nagraniach.
Ucz się bezpłatnie: z busuu.com można korzystać zupełnie bezpłatnie! Masz jednak opcję pozostania członkiem Premium po opłaceniu niewielkiej miesięcznej opłaty. Członkostwo Premium daje ci dostęp do dodatkowych funkcji oraz do większej ilości materiału.


Źródło: Busuu


Zdecydowałam się napisać o moich odczuciach co do busuu po rozmowie na Wizażu, kiedy to dziewczyny pytały się jak to wygląda, jak działa, o co chodzi. W kilku punktach chciałabym przekazać jakie widzę plusy i minusy portalu i co o nich myślę.

1. Jak można przeczytać wyżej członkostwo jest całkowicie bezpłatne. Za naukę i korzystanie z serwisu - z małymi wyjątkami - nie płacimy,
2. Płatne są funkcje premium czyli m.in. nauka gramatyki.
3. W ofercie aktualnie mamy do wyboru 12 języków.
4. Dla mnie gramatyka jest bardzo ważna przy nauce języka, więc brakuje mi jej w tym kursie, ale każde zagadnienie jest wypisane, także spokojnie można się go nauczyć z książki czy z internetu.
5. Dla bardziej zaawansowanych lekcje mogę być świetną powtórką i uzupełnieniem brakówa także nauką słownictwa na wyższych poziomach a dla początkujących świetnym dodatkiem do nauki.
6. Moim zdaniem kurs nie nadaje się jako jedyne źródło nauki. Przy brakach w gramatyce i braku bardziej rozbudowanego słownictwa, po pewnym czasie kurs może stać się zbyt trudny bądź po prostu nudny.
7. Lekcje są dosyć rozbudowane co działa na plus. Najpierw poznajemy słownictwo poprzez obrazki i nagrania, następnie mamy powtórkę materiału, czytankę i zadania do niej, pisanie i ewentualnie czat - ja nigdy z niego nie korzystam, ale może kogoś zainteresuje.
8. Duże problemy ze sprawdzaniem naszych prac są wtedy, gdy uczymy się języka angielskiego. Prace są dodawane praktycznie non stop przez użytkowników, więc jeżeli nie poprosimy żadnego naszego znajomego o pomoc, nasze "wypociny" prawdopodobnie zaginą.
9. Zadania na pisanie nie są zbyt ambitne a powiedziałabym nawet, że żałosne - w każdym razie na poziomie podstawowym. Wiadomo, że nie można od "kursanta" wymagać Bóg wie czego na początku, ale podanie trzech słówek to dla mnie żadne ćwiczenie pisania. Już od początku powinno starać się składać jakiekolwiek zdania.
10. Jeżeli chodzi o "zostanie członkiem Premium po opłaceniu niewielkiej miesięcznej opłaty" to się nie zgodzę. Opłata wcale taka niska moim zdaniem nie jest - bądź co bądź nie dla użytkowników z Polski.
11. Jako użytkownicy standardowi możemy uczyć się jedynie 3 języków na raz. Dla jednego to dobrze, bo nie rozpocznie 12 kursów jednocześnie, ale z drugiej strony jeżeli chciałoby się spróbować 5 języków, żeby wybrać te 2 czy 3, które rzeczywiście nam się spodobają to trochę nam zajmie sprawdzenie jednego kursu, żeby móc zacząć kolejny, a po usunięciu języka prawdopodobnie nasze postępy również zostają usunięte.

Serwis ma oczywiście swoje plusy i minusy, ale to chyba jak każdy. Mogłabym napisać jeszcze więcej, ale to nie ma sensu, bo portal jest darmowy, więc każdy może tam zajrzeć i sprawdzić wszelkie opcje. Napisałam o - moim zdaniem - najważniejszych, które zachęcą, bądź zniechęcą nowych użytkowników do założenia konta.

A wy macie już konto? Co myślicie o serwisie? A może moja opinia zachęciła Was lub zniechęciła do zajrzenia? Zapraszam do dyskusji w komentarzach ;)

21 komentarzy:

  1. Ja do busuu miałam kilka podejść, jednak nie mogę się przekonać do tego portalu i chyba nawet nie chcę ;). Nie odpowiada mi taki sposób nauki, i chyba w najbliższym czasie zlikwiduję konto, bo denerwują mnie maile z prośbą o pomoc.

    P.S. Kilkukrotnie użyłaś słowa "bynajmniej" w wypowiedzi w złym znaczeniu. Bynajmniej nie oznacza przynajmniej, tylko "wcale, ani trochę, zupełnie"- jestem na tym punkcie przewrażliwiona, więc nie miej mi tego za złe :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za komentarz i za zwrócenie uwagi również! Nie biorę takich rzeczy do siebie a nawet cieszę się, że ktoś mnie poprawia. Po pierwsze oznacza to, że notka została przeczytana a po drugie uczę się nowych rzeczy ;)
      Zaraz przejrzę tekst i poprawię ;]
      Dziękuję bardzo! :)

      Usuń
  2. Mam tam konto, ale mi się znudziło ^^

    OdpowiedzUsuń
  3. NIe mam tam konta - obecnie szlifuję angielski z e-tutorem (polecam), więc do busuu na razie nie będę się przekonywać;) Kto wie, może za kilka miesięcy..;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, e-tutora znam i sprawdzałam, ale nie przypadł mi do gustu, sama nie wiem czemu. Może dlatego, że miałam dostęp jedynie do tej darmowej części kursu. Może się kiedyś skuszę i wykupię do niego dostęp, ale na razie wystarczy mi mój Profesor Henry ;)

      Usuń
  4. Konto na busuu mam i faktycznie co jakiś czas tam zaglądam, jednak zdecydowanie nie regularnie. Tak jak napisałaś, jest tam fajne słownictwo, i to głównie tyle Chociaż ja także często korzystałam z busuu talk. Na samym początku potrafiłam rozmawiać z ludźmi całe noce. ;-) I to chyba najlepiej wspominam z tego portalu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nigdy nie próbowałam. Zresztą, mam kontakt z tyloma obcokrajowcami, że nie muszę na razie poznawać kolejnych, ale kiedyś może wypróbuję ;)

      Usuń
  5. Fajnie, że zwróciłaś uwagę zarówno na wady, jak i zalety portalu. Zaglądałam tam, przyznaję, ale ostatecznie uznałam, że to raczej nie dla mnie. Skuszę się może wtedy, gdy postanowię dorzucić kolejny język do nauczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja do nauki słówek używam Profesorów, a do gramatyki - książek. Jakoś nie mogę się przekonać do takich kursów online.

    OdpowiedzUsuń
  7. Hej, weszłam na Twojego bloga przypadkiem i muszę powiedzieć, że jestem pełna podziwu!! Rzadko widzi się kogoś kto jest tak pełen determinacji i przede wszystkim - tak konsekwentny!! - w osiąganiu drobnymi kroczkami swoich celów :) Z takim podejściem wróżę Ci sukces i spełnienie marzeń :) Zwróciłam uwagę tym bardziej, że znalazłam w Tobie dużo podobieństw do mnie samej - też byłam/jestem molem książkowym i od niepamiętnych czasów pochłaniają mnie marzenia o podróżach :) Czytałam masę literatury podróżniczej, uczę się języków (studiuję filologię hiszpańską nawet) i wiesz co? Moje marzenia powoli zaczęły się spełniać :) Pierwszym było udanie się samotnie do Hiszpanii na 1,5 miesiąca na szlak Camino de Santiago, właśnie w wakacje po maturze, potem zaczął się autostop... A kiedy już będziesz na studiach to rozejrzyj się koniecznie za wymianami bezpośrednimi międzynarodowymi - wszystkie większe uczelnie mają podpisane umowy i tak jak o Erasmusie wiedzą wszyscy, tak o tych umowach mało kto, trzeba poszperać dobrze na stronie uniwersytetu:) spróbowałam, i... kilka dni temu okazało się, że jak dobrze pójdzie to za pół roku lecę na semestralną wymianę... do Peru!:) Uczelnia płaci za przelot ;) jestem na II roku studiów. Także jak widzisz, marzenia się spełniają!:) Powodzenia!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój komentarz sprawił, że aż się uśmiechnęłam ;) Mam zamiar studiować turystykę i może kiedyś jakąś filologię też, więc na pewnie nie zapomnę sprawdzić wszelkich dostępnych możliwości wyjazdu.
      Peru? Ahhhh... zazdroszczę! Może i mi się uda coś podobnego jak zacznę studia ;)

      Usuń
  8. Na busuu przez pewien czas wchodziłem dość często, teraz może trochę rzadziej. Dla osób bardziej zaawansowanych to bardzo dobry sposób na przećwiczenie sobie podstawowego słownictwa - zawsze znajdzie się kilka słówek, które po prostu wyleciały nam z głowy :-) Mnie najbardziej spodobał się tam wbudowany czat, dzięki któremu można poznać wielu fajnych ludzi oraz w ogóle sposób funkcjonowania tej strony.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie w ogóle nie korzystam z czatu. Jakoś nie lubię tego typu rzeczy na tych stronach, bo większość nie skupia się na języku, którego się uczy tylko pisze do każdego żeby tylko z nim pogadał - chociaż nie powiem, zdarzają się też wyjątki ;)

      Usuń
  9. probowalas juz www.livemocha.com ? korzystam z niego od dluzszego czasu, do busuu jakos nie moge sie przekonac ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak korzystałam, pisałam nawet post o stronie ;) Zdecydowanie wolę bardziej niż busuu. Livemocha z tymi swoimi Active kursami po prostu wymiata ;)

      Usuń
  10. hej, a ja mam takie pytanko nie moge wlaczyc 3 jezykow tylko jeden jak to zmienic? do wiecej potrzebne jest konto premium :(
    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz co... naprawdę ciężko odpowiedzieć mi na to pytanie. Od jakiegoś czasu nie używam już busuu i nie wiem jak to teraz wygląda. Możliwe, że zmienili funkcje serwisu i możliwa jest darmowa nauka tylko jednego języka.

      Usuń
    2. jak u góry klikniesz kursy-> dodaj nowy język to pod chciałbym się uczyć możesz dodawać, ale ja już mam długo konto, więc nie wiem, ile można teraz mieć...

      Usuń
  11. Ja mam tam konto premium i można się uczyć max 4 języków naraz. Mam tam konto od bodajże połowy lipca tego roku. Do końca wakacji przerobiłem niemiecki i portugalski na poziomie A1, z portugalskiego dużo pomagała mi jedna dziewczyna z Brazylii więc wszelkie wątpliwości od razu były rozwiewane. Jeśli chodzi o moje przemyślenia dotyczące tego portalu: na początku owszem, było ciekawie, ale prędzej czy później każdego może dopaść tam ta monotonia, każda lekcja każdego poziomu i każdego języka wygląda tak samo: słownictwo (słuchanie, obrazek i przykładowe zdanie), potem dialog do przesłuchania, 3 pytania do dialogu, teksty do napisania (tak jak ktoś wyżej napisał, poziom trudności tych ćwiczeń jest żenujący, choć nie powiem, zdarzy się trafić na ciekawy tematy (głównie jak już się jest na poziomie B1-B2 i jak ma się już conieco do powiedzenia)), potem chat busuu-talk (rzadko korzystam, ale jak już się zdecyduję to piszę zwięźle i na temat, żeby wyciągnąć od cudzoziemca jak najwięcej informacji na interesujący mnie temat, jak do mnie czasem ktoś zagaja na tym chacie to też piszę wprost, jak nie ma nic ciekawego do powiedzenia do może od razu zjeżdzać, oczywiście mówię to łagodniej ;p), jest też możliwość nagrywania się i dawania do sprawdzenia cudzoziemcom (nie wiem czy korzysta z tego chociaż 0.1% osób), na koniec jest test końcowy z lekcji - 20 pytań, układanek słów, słuchanie itd. Ogólnie rzecz biorąc mi się tu już zaczyna nudzić, ale mam opłacone premium do lipca przyszłego roku więc będę korzystał ;P. Aplikacja na iPhone'a JEST ^^ ale nie działa w pełni sprawnie tak jakby się tego chciało, w każdym razie da się przeboleć.
    Jeśli mam być szczery, to rzeczywiście da się tutaj opanować język w miarę sprawnie, ale ponownie tak jak ktoś wyżej napisał, nie należy traktować tego jako jedynego źródła nauki, bo można się stać kaleką językowym ;p. Nie wiem jak w ogóle można się tu zacząć uczyć języków typu japoński czy chiński, bo tam od razu jadą z tymi znaczkami i wymową, zero wyjaśnień, więc trzeba na własną rękę się wspomagać wujkiem Google :P

    OdpowiedzUsuń
  12. Polecam również duolingo.com Co prawda trzeba tam znać język angielski/hiszpański bądź francuski żeby zacząć się uczyć, ale w tym tygodniu ma być możliwość uczenia się wszystkich języków ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja chciałabym się dowiedzieć jak włączyć busuutalk. Trzeba ponoć zezwolić przeglądarce na wyskakiwanie okienek, co zresztą zrobiłam, a chat dalej nie działa. Chyba, ze opera po prostu nie lubi takich wynalazków :D chociaż na chrome też nie chce działać. :Przynajmniej u mnie.
    O strona ogólnie bardzo ciekawa. Ale jestem na niej zbyt krótko, by napisać dłuższą opinię. Jak na razie jeszcze mnie nie znudziło, chociaż z chęcią zerknę też i na inne tego typu strony.

    OdpowiedzUsuń