28 lutego 2014

Flirtując z życiem - Danuta Stenka, Łukasz Maciejewski


Tytuł: Flirtując z życiem
Autor: Danuta Stenka, Łukasz Maciejewski
Wydawnictwo: Znak
Strony: 288
Cena okładkowa: 37,90zł
Lubię biografie. Nie jest to może mój ulubiony gatunek i nie zawsze regularnie po niego sięgam, ale biografie mają w sobie coś, co mnie fascynuje. Nigdy nie szłam za plotkami, nigdy nie odwiedzałam serwisów takich jak Pudelek i inne, więc niewiele wiem o życiu gwiazd czy celebrytów. Nie obchodzi mnie to kto z kim się spotyka, z kim sypia, jakiego ma teraz psa, co pił, czy piła na imprezie. Szkoda mi czasu na takie głupoty i zawsze zastanawiało mnie to, dlaczego ludzi, fakty z życia absolutnie nieznanych im osób, aż tak fascynują. Dlatego też biografie są fajną alternatywą, ponieważ jeżeli bierze się za nie odpowiednia osoba i odpowiednio wyselekcjonuje zebrane informacje, może powstać coś naprawdę interesującego.

Początkowo nie planowałam sięgać po Flirtując z życiem, ponieważ nie jestem wierną fanką Pani Stenki. Oczywiście uwielbiam ją z roli w filmie Nigdy w życiu, ale nie śledzę jej kariery ani nie interesuję się jej rozwojem. Zostałam jednak do książki zachęcona i postanowiłam dać jej szansę.

Dużym plusem tego tytułu jest jego forma. Nie jest to stuprocentowa biografia, ale rozmowa między Danutą Stenką a Łukaszem Maciejewskim. Nie jest to wywiad, nie ma tylko pytań i odpowiedzi, chociaż bywają takie fragmenty, ale rozmowa dwójki przyjaciół o przeszłości, teraźniejszości, wzlotach, upadkach, pragnieniach, marzeniach, wątpliwościach. Dzięki książce można poznać aktorkę z mało znanej strony. Książka pokazuje jak normalną, ciepłą osobą jest Pani Danuta i jak normalna mimo swojej sławy pozostała. Nadal jest dziewczyną z kaszubskiej wsi, która ceni ludzi i jest po prostu niesamowitą osobą. Pani Danuta ma wspaniałe poczucie humoru a także dystans, którego brakuje wielu osobom. Co prawda ma swoje gorsze dni i zdecydowanie zaniżoną samoocenę, ale patrząc na całokształt jej charakteru jest po prostu fantastyczna.

Osoby publiczne kojarzą mi się z osobami, którym woda sodowa uderzyła do głowy. Są zarozumiałe, aroganckie i mają gdzieś innych ludzi. Pani Danuta wybija się z tego stereotypowego myślenia i ukazuje obraz niezwykle przyjaznej, otwartej, ale też często zbyt naiwnej osoby, która zwyczajnie ufa ludziom i stara się wydobyć ich dobrą stronę i to w nią wierzyć i jej ufać.

Dzięki tej książce, dzięki Flirtując z życiem doceniłam postać Pani Danuty i naprawdę ją polubiłam. Książka jest fantastyczna i myślę, że będzie dla niej cudownym podsumowaniem dotychczasowego życia i świetną pamiątką, gdy za parę lat babcia Danka usiądzie z wnukami w salonie i zacznie im te wszystkie historie opowiadać. Mam nadzieję, że jako osoba się nie zmieni, że jej życie będzie tylko pasmem sukcesów i życzę jej, żeby nareszcie nauczyła się gotować, by za kilka lat móc zadowolić swoich wnuków i uraczyć ich czymś więcej, niż herbatą (tak, aluzja do treści książki!). Zachęcam więc Was do sięgnięcia po ten tytuł. Jeżeli jesteście fanami Pani Danuty to nie wahajcie się ani chwili, bo naprawdę warto sięgnąć po ten tytuł a jeżeli nimi nie jesteście to i tak sięgnijcie, jeżeli fascynują Was takie historie. Naprawdę świetna rozmowa, przedstawiająca osobę publiczną jako zwyczajnego człowieka, który również miewa problemy. Warto!

4 komentarze:

  1. Nominowałam Cię do Liebster Blog Awards :-) Więcej info tu : http://biblioholiczka.blogspot.com/2014/02/nominacja-liebster-blog-awards.html

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przeczytam, nie jestem zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie ociepla wizerunek aktorki dla tych, którzy nie są fanami :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Katarzyna Meres3 marca 2014 22:36

    W sumie też nie byłam przekonana, co do tej publikacji, ale chyba mogłabym jej dać szansę. Panią Stenkę lubię, a zdjęcie na okładce jest śliczne!

    OdpowiedzUsuń