10 marca 2014

Zaklinacz czasu - Mitch Albom

Tytuł: Zaklinacz czasu
Autor: Mitch Albom
Wydawnictwo: Znak
Strony: 288
Cena okładkowa: 32,90zł
Zaklinacz czasu to książka, która od czasu, kiedy pojawiła się w zapowiedziach, trafiła na moją listę do przeczytania. Okładka, tytuł, ale też jej opis, miały w sobie coś takiego, co sprawiło, że zapragnęłam się z nią zapoznać. Wszyscy walczymy z upływającym czasem, coraz częściej słyszę od ludzi, że mają wrażenie, że czas leci coraz szybciej, co sama w ten sam sposób odczuwam, więc książka tym bardzo mnie zaciekawiła.

Spróbujcie wyobrazić sobie życie bez odmierzania czasu. Takie jest pierwsze zdanie na tylnej okładce książki. Potraficie? Ja od małego byłam uczona obsługi zegarka, zrozumienia sekund, minut, godzin. Zrozumienia kiedy wstaje a kiedy zachodzi słońce, kiedy wstaję, kiedy idę spać, tego, że jeżeli umawiam się z kimś na 12 to o 12 powinnam się pojawić, uczyłam się, że lekcje trwają 45minut, że dobranocka leci o 19. Nie potrafię sobie wyobrazić, że czas nagle znika i mam żyć bez jego mierzenia. Wiele razy się spieszę, wychodzę z domu nienajedzona, niedokładnie spakowana, z jakimś niesfornym lokiem, z którym nie zdążyłam się uporać. Bez czasu nie miałabym tego problemu, bo on by mnie nie gonił, nie poganiał. Nie sprawiałby, że co chwilę patrzę na zegarek i zauważam minuty, które minęły bezproduktywnie i które wiem, że już nigdy nie wrócą. Życie bez odmierzania czasu mogłoby być lepsze, ale nie powiedziane, że tak by było. Odmierzanie czasu jest z nami od wielu, wielu stuleci, ludzie na każdym kroku mają zegarki i myślę, że będzie coraz gorzej. Nie cofniemy się już do tego etapu, w którym nikt nie zdawał sobie sprawy z upływających minut.

Zaklinacz czasu jest książką specyficzną, ale bardzo piękną. Chociaż jej forma na początku mnie zaskoczyła i troszeczkę zniechęciła, bardzo szybko do niej przywykłam i przepadłam. Mitch Albom stworzył historię niebanalną, historię z przesłaniem, historię z której każdy może coś wyciągnąć, każdy może wysunąć swoje własne wnioski i poświęcić troszkę czasu na przemyślenia, które na pewno nie będą bezowocne. Nie jest to poradnik o tym jak zarządzać czasem, co to, to nie. Jest to piękna historia o tym, w jaki sposób różni ludzie postrzegają czas. Autor przedstawił dwie całkowicie różne osobowości. Jedna ma tego czasu bardzo dużo, ale chce go skrócić, drugiej natomiast nie zostało go zbyt wiele i stara się zrobić wszystko, by mieć go o wiele więcej. Dwa życia. Dwa różne postrzegania swojego życia i swoich problemów i dwa różne wyjścia. Żadne z nich nie jest tym właściwym, ale może takim się stać.

Serdecznie zachęcam Was do sięgnięcia po tę przepiękną książkę, która podbiła moje serce i którą jak najbardziej polecam! Będzie to na pewno jedno z większych zaskoczeń tego roku i jedna z lepszych książek jakie w nim przeczytam. Mitch Albom stworzył przepiękną historię, do której będę wracać i którą zachęcił mnie, by sięgnąć po kolejną jego historię.

7 komentarzy:

  1. Oooo...cos dla mnie! :)

    Pozdrawiam
    Natalia Z

    OdpowiedzUsuń
  2. Długo przymierzam się do kupienia tej książki i jakoś mi nie wychodzi :/

    zapraszam zaczytan-a.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zastanowię się nad nią :)

    weronine-library.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Od dawna mam na nią apetyt

    OdpowiedzUsuń
  5. Katarzyna Meres10 marca 2014 22:20

    Książkę mam w planach. Mitch Albom przekonał mnie do siebie po lekturze "Pięć osób...". Też nie wyobrażam sobie życia bez czasu, jestem uzależniona od zegarka...

    OdpowiedzUsuń
  6. No ja właśnie nie czytałam tamtej książki, ale mam zamiar :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mitcha Albom uwielbiam "Pięć osób, które spotykamy w niebie". Książka, pomimo swej prostoty, bardzo mi się podobała, dlatego chętnie poznam kolejne prace tego autora.

    OdpowiedzUsuń