12 lipca 2013

JĘZYKI: PIĄTKI Z ANGIELSKIM [15]

city transport - komunikacja miejska
convenient means of transport - wygodny środek transportu
good transport links - dobre połączenia komunikacyjne
mean of transport - środek transportu
transport by air - transport lotniczy
transport by railway - transport kolejowy
transport by road – transport drogowy
transport by sea - transport morski
transport costs - koszty transportu
transport facilities - środki komunikacji
travel by public transport - podróżować transportem publicznym
use the local transport - korzystać z lokalnego transportu
What are the means of transport that I can use? – Jakich środków transportu mogę użyć?
What means of transport should I use? – Jakiego środku transportu powinienem użyć?
breakfast included - ze śniadaniem
double room - pokój dwuosobowy
full board - z pełnym wyżywieniem
half board - z niepełnym wyżywieniem
occupied - zajęty
reception desk – recepcja
room service - obsługa hotelowa
single room - pokój dla jednej osoby
vacancy - wolny pokój
wake-up call - budzenie


go sightseeing – zwiedzać
guided tour - wycieczka z przewodnikiem
high season - szczyt sezonu
hike - piesza wycieczka
historical sights – zabytki
postcard – pocztówka
ramble –wycieczka
tourist information - informacja turystyczna
trek – wędrówka

Dzisiaj przyszedł czas na kolejny piątek z angielskim! :) Panda poprosiła mnie o słownictwo związane z komunikacją miejską czy zabytkami. Trochę o komunikacji miejskiej było w poprzedniej odsłonie, ale tutaj cały lewy słupek się jej też tyczy. Mam nadzieję kochana, że słownictwo przypadnie Ci do gustu. Niestety nie wszystko udało mi się odnaleźć, ale może choć część z tych słówek Ci się przyda i oczywiście reszcie czytelników też. Za kolejne dwa tygodnie nadal będą zwroty związane z wyjazdami i wakacjami. Może macie jakieś szczególnie życzenia co do kolejnych odsłon serii? Ma ona też służyć Wam, więc chętnie pomogę w nauce! :D

6 komentarzy:

  1. Paweł Zieliński13 lipca 2013 10:08

    Fajnie, że piątki dalej funkcjonują :) a słówka w sam raz na jakąś "wycieczkę"

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalia Wesołek13 lipca 2013 17:52

    Na pewno przyda się to słownictwo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ha! Jedno nowe słówko. Dzięki za umocnienie mnie w przekonaniu, że jednak coś z tego angielskiego umiem:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jestem zagorzałym zwolennikiem tego pomysłu i bardzo mnie cieszy, że dalej kontynuujesz cykl. Dzisiaj trochę więcej słówek rozumiałem niż ostatnio. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzisiaj akurat trafiło na łatwiejsze słownictwo, ale myślę, że mimo wszystko przydatne, więc warto je sobie powtarzać ;) Za dwa tygodnie też raczej zbyt trudno nie będzie a później zobaczymy ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przydadzą się, oj przydadzą!:) Mam tylko na dzieję,że się zbytnio nie zestresuję i ich nie zapomnę :D Dziękuję bardzo, że wzięłaś pod uwagę moje wakacyjne potrzeby :*

    OdpowiedzUsuń