27 lipca 2012

LITERATURA: Iker Casillas. Skromność mistrza, Enrique Ortego

grafika
Tytuł: Iker Casillas. Skromność mistrza.
Autor: Enrique Ortego
Ilość stron: 304
Książkę można nabyć w księgarni Gandalf
Myślę, że po Euro2012 każdy już wie kim jest ten Pan - Iker Casillas. Jeżeli nie to w kilku słowach: hiszpański piłkarz, bramkarz Realu Madryt i reprezentacji Hiszpanii, w obu drużynach występuje z opaską kapitańską. Pięciokrotny mistrz Hiszpanii, dwukrotny zdobywca Pucharu Mistrzów, zdobywca Pucharu Hiszpanii, mistrz Europy juniorów 1996, młodzieżowy mistrz świata 1999, mistrz Europy 2008 i 2012 oraz mistrz Świata 2010. No trzeba przyznać, że imponująco to wszystko brzmi ;)

"Skromność mistrza" to historia życia Casillasa, która zaczyna się jeszcze zanim przyszedł na świat. W kolejnych rozdziałach dowiadujemy się o tym, jak dostał się do drużyny, jak przebiegała jego kariera, przeczytamy o wszystkich przeżyciach z mistrzostw, w których brał udział, przedstawione są również wypowiedzi i wspomnienia jego trenerów i kolegów z drużyny a także dowiemy się jaki Iker jest poza boiskiem. Najczęściej wymieniany przymiotnik to: skąpiec ;) Kto by pomyślał.... No i właśnie o tym i wielu innych częściach życia tego wspaniałego faceta można przeczytać w jego biografii, która dodatkowo zaopatrzona jest w całą masę zdjęć.

"Mój urok tkwi w tym, że jestem osobą naturalną, normalną i prostą. Myślę, że ma na to wpływ otoczenie, w jakim się wychowywałem. Mam to szczęście, że nadal jestem w Realu Madryt mam blisko moją rodzinę i przyjaciół. Jestem madrytczykiem, dlatego sądzę, że dorastałem w najlepszym z możliwych środowisk. Na pewno nie wszyscy mnie lubią, ale zawsze zachowuję się naturalnie" 

Znacie to uczucie, gdy kończycie książkę, a nadal macie ochotę na więcej? Tak było w tym przypadku. Co prawda biografia jest jak najbardziej rzetelnie przygotowana - znajdziemy tam informacje na temat każdej części kariery Casillasa - to i tak miałam ochotę dowiedzieć się czegoś więcej. Chociaż z drugiej strony Iker to jeszcze młody chłopak, z jego talentem, myślę że wiele osiągnie i wtedy będzie można zapisać kolejne strony jego biografii. Naprawdę mu tego życzę i mam nadzieję, że tak się stanie, bo zasłużył na to wszystko.

"Wartości, które mogę przekazać ludziom, to poświęcenie, szczerość i uczciwość. Przede wszystkim poświęcenie, ponieważ ludzie widzą aktualnie Ikera Casillasa podczas meczów, w reprezentacji, jednak nie widzą Ikera Casillasa, który podobnie jak wielu innych chłopców, musiał codziennie przyjeżdżać z Móstoles do Madrytu. A moi rodzice musieli wydać pewną sumę pieniędzy na benzynę i sprzęt sportowy."

"Skromność mistrza" to biografia napisana prostym, przystępnym dla każdego językiem. Czyta się ją bardzo szybko - aż za szybko! Strony opatrzone obrazkami zdecydowanie umilają nam czytanie, szczególnie że tutaj są one na każdej stronie! Od Casillasa jako dzieciaka, przez Casillasa jako dorosłego faceta m.in. na różnych konferencjach czy ze swoimi pucharami, aż po Casillasa na boisku! Po książkę naprawdę warto sięgnąć, a jeżeli jesteście fanami drużyny Hiszpanii, Realu Madryt bądź samego Casillasa to jest to już lektura obowiązkowa!


Za możliwość przeczytania książki dziękuję serdecznie wydawnictwu SQN!

6 komentarzy:

  1. Uwielbiam go! jest rewelacyjny:) z chęcią bym przeczytała...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też czytałam. I bardzo mi się podobała ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja się nizbyt interesuję, więc nie przeczytam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, to nie jest dla mnie. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piłką nożną zaczęłam się interesować dopiero przy okazji Euro i Casillas było jednym z kilku nazwisk, które faktycznie zapadły mi w pamięci. Biografie to jeden z moich ulubionych gatunków więc z chęcią sięgnę po tę pozycję :)
    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń