21 września 2013

Krąg, Mats Strandberg, Sara B. Elfgren

Krąg jest pierwszym tomem trylogii o miasteczku Engelfors. Grupa nastolatków z zapadłej dziury zaczyna liceum. Każdy jest podekscytowany, bo albo zyskuje nowy start życia towarzyskiego, albo znów może zostać królową, czy królem szkoły. Inni natomiast są coraz bliżej opuszczenia tej małej mieściny, której mają serdecznie dość. Jest jednak grupa nastolatków, której nie wszystko idzie po ich myśli. Mianowicie, ginie chłopak. Jego śmierć nie jest zwyczajna i wiele osób zastanawia się, co tak właściwie się wydarzyło. Wkrótce, kiedy księżyc staje się czerwony, sześć dziewcząt trafia w jedno miejsce i okazuje się, że są Wybrańcami, które mają uratować świat przez Złem. 

Aby przeżyć dziewczyny muszą trzymać się razem, co okazuje się bardzo trudne, ponieważ na pierwszy rzut oka praktycznie nic je nie łączy. Wśród nich jest wyrzutek, królowa szkoły, bulimiczka, dziewczyna podejrzana o ćpanie, imprezowiczka oraz najmądrzejsza dziewczyna w szkole. Dziewczyny mają problem z akceptacją siebie nawzajem i dopóki nie ginie kolejna osoba, trzymają się od siebie z daleka.
Tytuł: Krąg
   Autor: Mats Strandberg, Sara B. Elfgren
  
Wydawnictwo:
Czarna Owca
   Liczba stron: 304
   Cena: 34,90zł

Książka jest dobra. Bardzo dobra. Spodziewałam się całkiem przeciętnego thrillera a dostałam trzymającą w napięciu książkę z elementami fantastyki, którą czyta się naprawdę szybko i przyjemnie. "Krąg" na długo zostanie w mojej pamięci, ponieważ jest to pierwszy egzemplarz recenzencki jaki otrzymałam w formie elektronicznej na mojego Kindelka. Nie jest to jednak jedyny powód: autorzy dokładnie przemyśleli wszystkie elementy fabuły i stworzyli kompletną powieść, której kontynuacja już została wydana i którą zaczęłam już czytać. Liczę na dużą dawkę tajemnic, która przebije tom pierwszy.

Były minusy, nie powiem, że nie. Głównymi bohaterkami są nastolatki, więc zdziwiło mnie to, że od razu zrozumiały zasady. Co prawda nie dostosowały się do głównej i najważniejszej "trzymajcie się razem", ale od razu zastosowały się do zasady "nikomu nic nie mówi i nie ufaj nawet najbliższym". Sama gdybym znalazła się w podobnej sytuacji od razu chciałabym z kimś porozmawiać, czy to z rodzicami, czy znajomymi. W ich przypadku każda to zaakceptowała i milczała. Troszkę mi to nie pasowało, ponieważ nie tak wyobrażam sobie rozpuszczone, nieodpowiedzialne (bo w taki sposób po części zostały przedstawione) nastolatki, ale to tak naprawdę mało ważny minus tytułu. Drugim jest małe napięcie. Czytając thriller chcę się cały czas zastanawiać, rozważać różne opcje i przede wszystkim czuć napięcie. Tutaj bardzo szybko można znaleźć właściwą drogę, ponieważ autorzy nie kryją nic przed czytelnikami, bardzo dużo ujawniają.

Mimo tych minusów, książka i tak bardzo mi się podobała. Ciekawa historia, dobrze napisana, umiejscowiona w idealnej scenerii. Cieszę się, że od razu zdecydowałam się na kontynuację, którą już czytam, ponieważ jestem ciekawa jak historia dziewczyn potoczy się dalej. Wszystkim zainteresowanym jak najbardziej polecam ten tytuł, bo naprawdę fajnie się czyta. 

9 komentarzy:

  1. Książka gdzieś mi się już przewinęła przed oczami w księgarni. I wiem, że jest dużo recenzji tej książki, ale nie czytałam dotychczas chyba żadnej. Twoja mnie bardzo zachęciła i jestem pewna, że po nią sięgnę. W szczególności interesuje mnie ta różnorodność charakterów głównych bohaterek. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak chwalą, a ja jeszcze nie przeczytałam. Trzeba to zmienić!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem bardzo ciekawa tej książki ; D

    OdpowiedzUsuń
  4. Szkoda, że napięcie było małe... Ale i tak bardzo chciałabym przeczytać! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mimo wszystko brzmi ciekawie, jednak nie będę szukała jej na siłę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo osób kusi tą książką. Na razie do fantastyki mnie nie ciągnie, ale kto wie, może kiedyś...?

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka w moim odczuciu wypadła średnio, nie była najgorsza, ale z kontynuacją się wstrzymam. Ogólnie to nie jest moja ulubiona tematyka..

    OdpowiedzUsuń