25 września 2013

Miasto szkła, Cassandra Clare

Miasto szkła jest już trzecim tomem trylogii Dary Anioła. Pisałam Wam o Mieście kości i Mieście popiołów a dzisiaj przyszedł czas na dalsze losy Clary, Jace'a i reszty naszych ulubionych bohaterów. Clary z Jacem walczą z pokusą sięgnięcia po owoc zakazany. Nadal nie pogodzili się z faktem, że są rodzeństwem i ich miłość nie jest tym, co powinno czuć do siebie rodzeństwo. Clary cały czas cierpi nie tylko z powodu niemożliwej do spełnienia miłości, ale też z powodu matki, która nadal jest w śpiączce. Dziewczyna zna jednak sposób, by ją z niej wybudzić, ale musi udać się do Idrisu.

Tytuł: Miasto szkła
   Autor: Cassandra Clare
   
Wydawnictwo: MAG
   Liczba stron: 560
   Cena: 39,00zł


Clary do niego trafia, ale nie tak, jakby sobie życzyła. Jace ją okłamał, przez co dziewczyna wpada w spore kłopoty, ponieważ do Idrisu trafia nielegalnie. W swoich poszukiwaniach czarownika jest osamotniona, do czasu gdy poznaje Sebastiana, czarującego kuzyna rodziny Penhallowów. Zbliżają się do siebie i chociaż wydaje się Clary, że chłopak skrywa tajemnicę, postanawia mu zaufać i skorzystać z jego oferty pomocy. Tymczasem w Alicante nie dzieje się najlepiej za sprawą Valentina, który poszukuje ostatniego z Darów Anioła - lustra. Nocni łowcy stoją przed trudnym wyborem. Przed wyborem życia lub śmierci, który jednak nie jest tak oczywisty jakby się mogło zdawać, ponieważ w ich szeregach znajdą się zdrajcy.

Z tym tomem, w przeciwieństwie do jego poprzedników, było troszkę inaczej. Początek mnie nudził. Lubię kiedy dużo się dzieje, kiedy akcja nabiera tempa i mamy o czym czytać a tymczasem początek Miasta szkła, mimo że zawierał w sobie wiele wydarzeń, nie porwał mnie. Tak samo nudziła mnie cały czas relacja Clare - Jace. Zbliżali się do siebie, oddalali, zbliżali, oddalali. Rozumiem ich sytuację i sama nigdy nie chciałabym się w takiej znaleźć, ale było to momentami irytujące.

Poza tym książką jestem zachwycona. Po jakiś 70/80 stronach książka się rozkręciła i porwała mnie w swe objęcia a ostatnie mniej więcej 100 stron to po prostu jazda bez trzymanki. Nic nie mogło mnie od książki oderwać i mam wrażenie, że przeczytałam jej zakończenie na jednym wdechu. Co prawda część wydarzeń była dość mocno przewidywalna i można było już wcześniej domyślić się, co się wydarzy, ale były też fragmenty, które mnie zaskoczyły i które postawiły historię w takim momencie, w którym cały czas zastanawiam się co będzie dalej!

Jeżeli przeczytaliście poprzednie tomy to koniecznie musicie sięgnąć i po ten. Autorka utrzymała poziom, jej opowieść cały czas wciąga i mimo minusów, o którym Wam napisałam, naprawdę fajnie się ją czyta i można przyjemnie spędzić czas. Na tle poprzednich tomów oceniłabym ją troszeczkę niżej, ale różnica jest niewielka i naprawdę nie macie się czego bać. Jeżeli poprzednie tomy Wam się podobały, z tym będzie na pewno tak samo ;)

12 komentarzy:

  1. Jestem dopiero po lekturze pierwszego tomu i mam bardzo pozytywne wrażenia. Nie mogę się doczekać dalszych losów głównych bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam wszystkie części i jestem po prostu zauroczona twórczością tejże autorki.
    Dodatkowo teraz wydali takie ładne okładki *.*
    Polecam każdemu, kto jeszcze nie miał okazji się zapoznać c;

    OdpowiedzUsuń
  3. mama podobne zdanie jak Ty i naprawdę podoba mi się wszystko poza początkiem w tej książce...niestety na kolejnej części zakończyłam bo mnie zawiodła;) Pozdrawiam i zapraszam do siebie;)
    Marta Kor - MK Czytuje

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszyscy się zachwycają kolejnymi tomami, a ja nadal po nie nie sięgnęłam... Mam e-booki, ale chyba dopóki nie zainwestuję w wersję papierową to tego nie zrobię nadal...

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeci tom był trochę inny od poprzednich to fakt jednak i tak jest cudowny ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Niedługo sięgnę po kolejne części :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Na pewno przeczytać ten tom i wszystkie inne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Och, wszyscy tak chwalą tę serię, a ja jeszcze przed nią :c

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałem "Miasto kości" i chcę więcej i więcej. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę jak najszybciej nadrobić zaległości z tą serią :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak dla mnie to najlepszy tom całej serii, kolejne dwa jak i poprzednie dwa mu nie dorównują, choć każdy wciaga niesamowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam tę serię i mimo pewnego obaw, cieszę się że autorka nie poprzestała ma trylogii

    OdpowiedzUsuń