9 października 2013

System edukacji zamienia ludzi w Zombie, czyli Zombie Exam!



Kojarzycie ten program "Matura to bzdura". Różne pytania, szalone odpowiedzi. W skrócie: coś zabawnego, co uświadamia nam, Polakom, że niestety nie wszyscy są tak bardzo wykształceni, jak byśmy chcieli, że nie każdy posiadł ogólną wiedzę, którą powinien i nie każdy jest wstanie odpowiedzieć na w gruncie rzeczy banalne pytania zadawane przez człowieka z mikrofonem i kamerą.

W Niemczech robią to samo. Też sprawdzają wiedzę ludzi i jednym z filmików, który zyskuje coraz większą popularność jest ten, w którym prowadzący pyta o różne miejsca na świecie. Powiem szczerze, że szczęka mi opadła. Zdaję sobie sprawę, że niektórzy myślą, że Polska leży na dalekiej Syberii i po ulicach chodzą niedźwiedzie (tak, tak... takie odpowiedzi padały podczas badań we Francji), ale nie wiedziałam, że można być aż tak nieświadomym. Zresztą, obejrzyjcie i oceńcie sami.

"Education system is failing, schools turn kids into zombies.
That's why I became a Zombie Hunter.
My mission is to find the undead among us and eliminate them.
How to find them? It's easy,
I test everybody on the streets to expose zombies.
Welcome to Zombie Exam!"

4 komentarze:

  1. Oglądałem kiedyś program na temat wiedzy ludzi z kilku krajów świata, i zaskakujące było to, że najbardziej absurdalne odpowiedzi padały z ust ludzi, którzy wydawali się obyci w informacjach (studenci, uczniowie, biznesmeni) :-)
    Pozdrawiam Paweł Zieliński

    www.twojwybortwojaprzyszlosc.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. Sama nie wiem czy mam sie śmiać czy płakać.
    Absurd! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałem już historię o tym, że Amerykanie nie wiedzą, gdzie jest Meksyk albo Alaska, ale ten film mnie zdecydowanie zaskoczył i naprawdę nie wyobrażam sobie, jak można być takimi... - nawet nie potrafię znaleźć kulturalnego słowa na określenie takich osób :D

    OdpowiedzUsuń
  4. kulturalnie: wiedzący inaczej. :)

    OdpowiedzUsuń